Vyberte reč krajiny, do ktorej chcete tovar doručiť. Podľa toho prispôsobíme stránku, aby ste si mohli vybrať dopravu a zaplatiť za objednávku.

"Neexistuje liek, jedlo ani duchovná spása, ktoré by mohli predĺžiť život človeka, ak nepochopí alebo nepraktizuje harmóniu sexuálnej energie."

(P'eng Tsu - osobný lekár cisára)

Podľa tradičnej čínskej medicíny možno sexuálny akt prirovnať k vareniu chutnej polievky, pri ktorom primeraná sila ohňa postupne zohrieva všetky ingrediencie, ale nesmie sa príliš násilne uvariť všetka voda a zároveň sa nesmie uhasiť silou vody. Preto treba venovať veľkú pozornosť regulácii ohňa a vody, aby sa sexuálna energia a pôžitok spojili a dosiahli želaný vrchol.

Z pohľadu tradičnej čínskej medicíny dochádza počas sexuálneho aktu k vzájomnej výmene energií, pričom muž odovzdáva žene svoju energiu jang a žena zavlažuje muža svojou energiou jin, čo nás opäť privádza k nastoleniu rovnováhy jin a jang, blahodarnej rovnováhy a zdravia. To platí, ak muž neejakuluje, potom je pohlavný styk liečivý, obnovuje vitalitu a podporuje dlhovekosť.

Sex sídli v obličkách

V tradičnej čínskej medicíne je sexualita priamo spojená s obličkami, resp. s životnou esenciou Jing, ktorá v nich sídli. Esencia Jing je produktom Jin a Jang v obličkách. Môžeme si ju predstaviť ako horiacu sviečku, kde plameň je jang, vosk je jin, teplo, ktoré plameň vydáva, je energia čchi a svetlo plameňa je čistá esencia nazývaná Ťing. Životnosť našej životnej "sviečky" teda závisí od sily horiaceho plameňa aj od množstva a kvality vosku.

Preto Ázijci vedia, že obličky treba strážiť ako poklad. Smutnou pravdou je, že už vo veku 45 rokov je podľa tohto učenia polovica sviečky preč, a druhou smutnou pravdou je, že väčšinu esencie človek stratí ejakuláciou. Žena je akosi vo výhode, pretože pri orgazme esenciu nestráca.

Taoisti boli a sú predovšetkým realisti, ktorí sa nebránia toku života, naopak, dokážu žiť a ťažiť z harmónie so silami prírody. Ak sa teda chcete dožiť vysokého veku, milí páni, a celibát pre vás nie je tou správnou cestou, existuje aj iná možnosť. Podľa tradičnej medicíny ďalšou možnosťou nie je vyhýbať sa sexuálnej aktivite, ale vyhýbať sa samotnej ejakulácii. Západný človek to vidí inak: orgazmus sa rovná ejakulácii. Poznáte to - po pohlavnom styku a strate semena/esencie nasleduje únava, strata erekcie, strata sexuálnej túžby. Skutočnosť je však iná, podľa starých majstrov sa tieto dva akty dajú oddeliť. Je možné mať orgazmus a pritom nestratiť esenciu, nepociťovať únavu, neusnúť po samotnom akte, zachovať si vitalitu a sexuálnu túžbu aj ďalej. Nielen taoistické techniky, aj indická tantra sa uberá podobnou cestou.

Koľkokrát...?

Su Nu Jingqi zostavil tabuľku, kde v závislosti od veku muža, zdravia obličiek a ročného obdobia odporúča, ako často by sa muži mali oddávať sexuálnym hrám, aby príliš nevyčerpali svoju životnú esenciu.

Žena, ruky, modliace sa, pre, požehnanie, od, Boha, na, západe slnka, pozadie

Sex v starovekej Číne

Sex ako základný ľudský inštinkt a prostriedok reprodukcie zohrával v živote Číny dôležitú úlohu a ani najuznávanejší myslitelia a mudrci staroveku sa tejto téme nevyhýbali. Pre súčasný diskurz je však dôležité vymedziť hranice toho, čo možno v kontexte sexuálneho života v Číne považovať za normálne. Hlavné prúdy a tendencie primárne súvisiace so sexom alebo sexualitou sa totiž v priebehu storočí často tak zakorenili v čínskej kultúre a spoločnosti, že sa stali jej neoddeliteľnou súčasťou.

Jedným z dôležitých základných prístupov je zasadenie sexu a sexuality do kontextu tradičných čínskych filozofických smerov. Ani u tradičných konfuciánov neprevládal negatívny postoj k sexu, ale skôr sa kládol dôraz na jeho prirodzenú funkciu. Konfucianizmus zdôrazňoval najmä podriadenosť žien mužom a pohlavný styk ako spôsob zabezpečenia nástupcu a potomstva na zachovanie rodiny. Konfuciáni preto považovali potrebu počať dieťa za jediný legitímny dôvod na pohlavný styk. Jednou zo zásad konfucianizmu bolo uspokojovanie ľudských túžob a potrieb, ako aj dodržiavanie stanovenej hierarchie vzťahov a zachovanie rodu. Ilustruje to slávny výrok majstra Gaoziho v debate s Konfuciovým žiakom Menciom: "túžba po jedle a sexe je prirodzená", a tiež výrok z Knihy obradov: "pitie, jedlo, muži a ženy - to sú hlavné ľudské túžby".

Ďalšia túžba, túžba po hojnosti potomstva, je tiež hlboko zakorenená v čínskom myslení a vyplýva z viacerých dôvodov. Veľký počet synov zvyšuje silu rodiny a tiež dáva rodičom šancu, že o nich bude v starobe postarané. Odovzdávanie majetku synom a jeho udržiavanie v rukách rodiny je jednou zo základných cností otcov aj synov a potomstvo slúži aj na to, aby raz v rámci kultu predkov uctievali súčasné generácie, čo zaväzuje vlastných synov, aby sa sami starali o pokračovanie rodiny. Nesplnenie tejto povinnosti sa preto v starovekej Číne považovalo za jeden z najhorších hriechov a previnenie proti synovskej oddanosti, ako o tom svedčí jeden z Menciových výrokov.

Podľa slov renomovaného čínskeho sexuológa a sociológa Pan Suiminga si každá z dominantných filozofických škôl starovekej Číny prispôsobila pojem sexu vlastným potrebám: "Čínska konfuciánska kultúra utopila sex vo veľkom džbáne manželstva, taoisti premenili sex od základu na nástroj na dosiahnutie nesmrteľnosti, budhisti úplne zabudli na existenciu sexu a čínska medicína ho označila za škodlivý pre zdravie."

Sexuálna túžba a žiadostivosť však boli často silnejšie ako konfuciánske zásady, taoistické tézy o zachovaní životnej energie, budhistické asketické predpisy alebo rady čínskej medicíny, a preto vývoj v oblasti sexu a sexuality často prebiehal diametrálne odlišne od všetkých zavedených zásad a predpisov. Pre sexuálnu kultúru v Číne to znamenalo väčšiu otvorenosť v sexuálnych otázkach, diverzifikáciu sexuálnych praktík, rozvoj v spojení s medicínou, umením a taoizmom, a predovšetkým zdravý rozvoj sexuálnych sklonov a preferencií ľudí starej Číny s minimom sexuálnych deviácií.

To však neznamená, že nemáme žiadne dôkazy o týchto praktikách. V knihe Sexuálny život v starovekej Číne sa uvádza príklad incestu z obdobia Bojujúcich štátov: "V roku 494 pred n. l. mal Ling, vojvoda Wej, za manželku Nanzi, ženu neslávne známu incestným vzťahom s vlastným bratom. Aby sa jej vojvoda zapáčil, povolal dokonca jej brata na svoj dvor. Tento incest bol všeobecne známy a dokonca aj roľníci na poliach o ňom spievali oplzlé piesne."

Akupresúra a sexuálna túžba

Akupresúra je tradičná čínska liečebná metóda, pri ktorej sa na určité miesta na tele vyvíja tlak. Používa sa na zmiernenie bolesti a liečenie chorôb. Vedeli ste však, že táto metóda vám môže pomôcť aj v milostnom živote? Stačí len objaviť to správne miesto! Nazýva sa San Yin Jiao, skrátene SP6.

Nájdete ho tak, že si štyri prsty položíte na vnútornú stranu členka. Pod kosťou sa nachádza malá priehlbina. Bod sa nachádza v tejto oblasti pod holennou kosťou, nosnou kosťou dolnej končatiny. Čo sa stane, ak ho budete denne stimulovať?

Na univerzite lekárskych vied v Iráne si povedali, že tradičnú čínsku medicínu otestujú. Požiadali 86 vysokoškolských študentov vo veku dvadsať rokov, aby sa zúčastnili na teste. Najprv museli vyplniť zdravotné dotazníky, potom ich vedci rozdelili do dvoch skupín.

Členovia prvej z nich prichádzali každý deň počas dvoch mesiacov k výskumníkovi, ktorý vždy na šesť sekúnd stlačil palcom bod SP6 a potom na dve sekundy tlak uvoľnil. Tento cyklus sa opakoval celých 30 minút. Druhá skupina absolvovala rovnakú procedúru, ale v tomto prípade sa masírovalo iné miesto na tele. Cieľom tejto štúdie bolo preskúmať účinnosť akupresúry San Yin Jiao. Ako to celé dopadlo?

Vedci sa domnievajú, že stimulácia bodu SP6 ovplyvňuje hladinu hormónov u žien a má pozitívny vplyv na únavu a bolesti hlavy, ktoré často súvisia s nedostatkom chuti na milovanie. A ďalšia dobrá správa? Podľa nich akupresúra nemá žiadne vedľajšie účinky, ako je to pri iných metódach. Takže je to zrejme šanca na lepšie sexuálne zážitky.

Jelenia sila

V sortimente spoločnosti YaoMedica je Jelenia sila jednou z najobľúbenejších bylinných tinktúr. Vychádza z receptu You Gui Wan Jia Jian a jej sila spočíva v tom, že zahrieva a dopĺňa obličkový jang a oheň Ming Men a pridáva do zmesi esenciu Jing a krv.

Máte predstavu, čo je to "obličkový jang"? Je to takzvaný služobný oheň, ktorý patrí obličkám a zohrieva všetky tkanivá a tekutiny v tele. Predstavte si, ako vyzerá studený vývar: tuk je stuhnutý, všetko je zahustené, žiadny pohyb. Keď ho zohrejeme, úplne zmení konzistenciu a začne krásne voňať. Tak je to so všetkými tkanivami v tele, ale reprodukčný systém a silné libido majú najbližší vzťah k obličkám a ich jangu.

Odporúča sa užívať zmes niekoľko týždňov - zvyčajne sa účinok prejaví do mesiaca. Neúčinkuje "okamžite" (ako modrá pilulka), ale je bezpečná, bez nepriaznivých účinkov na kardiovaskulárny systém.

Môže sa užívať aj dlhodobo, v takom prípade sa volí schéma: 1. mesiac podpora Yangu Ledvin, 2. mesiac podpora Yinu Ledvin, 3. mesiac pauza - a potom sa opakuje.

Jelenia sila je vhodná najmä po 45. roku života.

MycoStamin

Zaujímavá zmes MycoMedica kombinuje účinky vitálnej huby cordyceps a čínskych bylín. Jej zloženie vychádza z princípov tradičnej čínskej medicíny, podľa ktorej pôsobí na podporu vitality a kreativity s dôrazom na sexualitu. Zmes MycoStamin vychádza z receptu tradičnej čínskej medicíny Dong Chong Si Mao San.

Tak nech je život dobrý a nech všetko, čo stojí za to, stojí za to!

Ondřej Vicher - Sexuálny slovník v čínštine - magisterská práca - Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, Katedra ázijských štúdií - Olomouc 2017, MUDr. Petr Hoffmann - PatentMedicína.cz, Vitalia.cz, MycoMedica.cz, Martin Řezníček - MartinReznicek.cz, Lucie Meixnerová - ProŽeny.cz